Καλώς ήρθατε στο Βαλλιάνειο Λύκειο Κεραμειών

  • Εκτύπωση

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΡΑΜΕΙΩΝ


1. Μαθητές και καθηγητές αναγνωρίζουμε ότι βασική αρχή της αρμονικής συμβίωσης και της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής κοινότητας είναι ο αλληλοσεβασμός.


2. Πρωινή προσέλευση


Έρχομαι στο σχολείο πριν το χτύπημα του κουδουνιού, το οποίο χτυπάει στις 8.00 ακριβώς.
Με το χτύπημα του κουδουνιού όλοι συγκεντρωνόμαστε στην είσοδο του σχολείου, όπου γίνεται η πρωινή συγκέντρωση. Είναι σημαντικό να είμαστε όλοι παρόντες σ? αυτήν, μαθητές και καθηγητές, καθώς στη διάρκειά της γίνονται σημαντικές ανακοινώσεις. Εφ? όσον δεν το επιθυμώ για λόγους συνείδησης, δεν προσεύχομαι, αλλά επιδεικνύω σεβασμό σε όσους συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή και ακούω προσεκτικά τις ανακοινώσεις.
Αν για κάποιο λόγο προσέλθω στο σχολείο μετά το χτύπημα του κουδουνιού ή και μετά την είσοδο στην αίθουσα, πηγαίνω στο γραφείο και ενημερώνω το διευθυντή και ανεβαίνω στην τάξη με την άδειά του. Ο διευθυντής θα ενημερώνει τηλεφωνικά τους κηδεμόνες μου για την καθυστερημένη προσέλευση.


3. Προσέλευση στην τάξη.


Σε όλες τις διδακτικές ώρες μπαίνω εγκαίρως στην τάξη και όχι μετά τον καθηγητή. Αν καθυστερήσω για κάποιο λόγο, τον εξηγώ, αλλά αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει κατ?επανάληψη.
Δεν μπορώ να απουσιάσω από το μάθημα χωρίς να ενημερώσω και να πάρω άδεια από τον καθηγητή της αντίστοιχης ώρας. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί ενημερώνονται οι κηδεμόνες μου. Οι μεμονωμένες απουσίες ενδιάμεσων ωρών δεν μπορούν να δικαιολογηθούν.
Σε περίπτωση που απουσιάζει κάποιος καθηγητής, η διδακτική ώρα συμπληρώνεται από άλλο μάθημα της ημέρας, αν το πρόγραμμα το επιτρέπει. Επίσης οι μαθητές μπορούν να απασχοληθούν σε άλλες δραστηριότητες από τον εφημερεύοντα ή άλλον καθηγητή ή ακόμη κι από το διευθυντή, αν το πρόγραμμα το επιτρέπει. Για τον τρόπο συμπλήρωσης της ώρας ενημερωνόμαστε στην πρωινή συγκέντρωση.
Για τους λόγους αυτούς, αν κάποιος καθηγητής απουσιάζει, με το χτύπημα του κουδουνιού συγκεντρωνόμαστε στην είσοδο της αίθουσας μας και περιμένουμε οδηγίες από το διδακτικό προσωπικό, Σε καμία περίπτωση δεν περιφερόμαστε στους χώρους του σχολείου και δεν απομακρυνόμαστε από αυτό.


4. Αποχώρηση


Η αποχώρηση γίνεται με το τελευταίο κουδούνι στις 1.45. Νωρίτερα μπορώ να φύγω για λόγους ανάγκης (πχ αδιαθεσία) ή αν δεν έχω μάθημα, μόνο αφού ενημερωθούν και δώσουν τη συγκατάθεσή τους οι κηδεμόνες μου και έρθει κάποιος δικός μου να με παραλάβει από το γραφείο.
Σε περίπτωση που απομακρυνθώ ή αποχωρήσω από το σχολείο οποιαδήποτε στιγμή χωρίς άδεια, ενημερώνονται άμεσα οι κηδεμόνες μου.

Στα λεωφορεία επιδεικνύω σεβασμό απέναντι στον οδηγό, στους άλλους μαθητές και ιδίως στα μικρότερα παιδιά, και προσέχω να μην ρυπαίνω και να μην προξενώ φθορές στο όχημα.


5. Απουσίες


Μπορώ να κάνω μέχρι 114 απουσίες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Κάθε διδακτική ώρα είναι μία απουσία. Από αυτές, δεν μπορεί να είναι αδικαιολόγητες πάνω από 50. Τις απουσίες μπορεί να δικαιολογεί ο κηδεμόνας ( ως 2 ημέρες συνεχόμενες και μέχρι 10 ημέρες συνολικά ) και ο γιατρός . Η δικαιολόγηση των απουσιών πρέπει να γίνεται έγκαιρα ( εντός των επόμενων 10 εργάσιμων ημερών ), αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να μείνω στην ίδια τάξη.
Σε γιορτές και εκδρομές μπαίνουν όλες οι απουσίες που θα έμπαιναν αν γίνονταν μαθήματα. Αν απουσιάζω σε περίπτωση διαγωνίσματος, εξετάζομαι σε μέρα που ορίζεται μετά από συνεννόηση με τον καθηγητή. Απουσία από τις τελικές εξετάσεις δικαιολογείται μόνο από γιατρό, και συμμετέχω σε επαναληπτικές εξετάσεις την ίδια περίοδο σε ημέρα που ορίζει το σχολείο, με την ίδια εξεταστέα ύλη.
Αν πρόκειται να απουσιάσω από το σχολείο για λόγους ασθένειας ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, ο κηδεμόνας μου ενημερώνει τηλεφωνικά το γραφείο και όταν επιστρέψω στα μαθήματα, προσκομίζω δικαιολογητικό για τις απουσίες μου. Αν δεν έχει ενημερωθεί το γραφείο τη μέρα της απουσίας, ο κηδεμόνας μου πρέπει να προσέλθει ο ίδιος στο σχολείο για να υπογράψει τη βεβαίωση κηδεμόνα και αίτηση δικαιολόγησης των απουσιών μου.


6. Συμπεριφορά στην τάξη


Στην τάξη συμπεριφέρομαι με σεβασμό απέναντι στον εαυτό μου, στους καθηγητές και τους συμμαθητές μου.
Σε περίπτωση ανάρμοστης συμπεριφοράς μου, ο καθηγητής μπορεί να με αποβάλει από την τάξη για τη διδακτική ώρα του μαθήματος .
Σε περίπτωση που αυτό συμβεί, κατεβαίνω στο γραφείο των καθηγητών και ενημερώνω το διευθυντή, ο οποίος θα μου αναθέσει κάποια απασχόληση για το υπόλοιπο της ώρας. Σε καμία περίπτωση δεν περιφέρομαι στους εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους του σχολείου και δεν απομακρύνομαι από το σχολείο.
Η ωριαία αποβολή γράφεται στο απουσιολόγιο και στο ποινολόγιο του σχολείου.. Πολλές ωριαίες αποβολές μπορεί να οδηγήσουν και σε μεγαλύτερες ποινές (επίπληξη, αποβολή). Ο καθηγητής και ο διευθυντής ενημερώνουν και καλούν τον κηδεμόνα μου σε περίπτωση που παρουσιάζεται οποιοδήποτε πρόβλημα. Είναι αυτονόητο ότι και ο κηδεμόνας μου μπορεί να επικοινωνεί με το σχολείο για οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιάζεται.
Στην αίθουσα μπορώ να έχω μαζί μου μόνο νερό, αλλά δεν επιτρέπεται να μασάω τσίχλα, να τρώω ή να πίνω άλλα ροφήματα.
Στο μάθημα φέρνω μαζί μου και δεν αφήνω στο σχολείο τα βιβλία και τα τετράδια των μαθημάτων της ημέρας. Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής φροντίζω να φοράω φόρμα και αθλητικά παπούτσια, αλλιώς παίρνω απουσία.


7. Συμπεριφορά στα διαλείμματα


Στο διάλειμμα βγαίνω από την αίθουσα αφού πάρω ό,τι χρειάζομαι (χρήματα, μπουφάν κτλ) και κατεβαίνω στο προαύλιο ή στους διαδρόμους του ισογείου τις βροχερές μέρες. Το ίδιο κάνουν και οι επιμελητές αφού πρώτα ανοίξουν τα παράθυρα για να αεριστεί η αίθουσα.  Η αίθουσα κλειδώνεται από τον καθηγητή και παραμένει κλειστή σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος.
Στα διαλείμματα υπεύθυνοι για την επιτήρηση των μαθητών είναι οι εφημερεύοντες καθηγητές. Σε αυτούς απευθύνομαι για ο,τιδήποτε προκύψει την ώρα του διαλείμματος.
Αν στο διάλειμμα θέλω να παίξω μπάλα ή να χρησιμοποιήσω το γυμναστήριο το ζητάω και παίρνω άδεια ΜΟΝΟ από τη γυμνάστρια, η οποία είναι υπεύθυνη για την επίβλεψη κάθε αθλητικής δραστηριότητας στο σχολείο.

Σε όλους τους χώρους του σχολείου (αίθουσες, διαδρόμους, τουαλέτες και προαύλιο) κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και στα διαλείμματα:
Δεν επιτρέπεται η λειτουργία και η χρήση κινητού τηλεφώνου με οποιοδήποτε τρόπο
Δεν επιτρέπεται η λήψη φωτογραφιών χωρίς άδεια από το γραφείο.
Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα.
Σε περίπτωση που πιαστώ να έχω βγάλει ή να χρησιμοποιώ κινητό, προβλέπεται η ποινή της αποβολής .Το κινητό παραδίδεται στο γραφείο και μπορεί να το πάρει μόνο ο κηδεμόνας μου. Για την επικοινωνία μου με τους δικούς μου μπορώ άλλωστε να χρησιμοποιώ το τηλέφωνο του σχολείου.
Σε περίπτωση που η χρήση κινητού συνδέεται με πράξεις που προσβάλλουν συμμαθητή ή καθηγητή μου (όπως η φωτογράφιση κάποιου χωρίς την άδειά του ΄κλπ.) μπορεί να επιβληθούν μεγαλύτερες ποινές.
Όλοι οι μαθητές φροντίζουμε να κρατάμε καθαρή την τάξη μας, να ρίχνουμε τα σκουπίδια μας στα καλάθια που υπάρχουν σε κάθε αίθουσα και τα ανακυκλώσιμα υλικά στα αντίστοιχα κουτιά. Στο τέλος των μαθημάτων τοποθετούμε ΄ανάποδα την καρέκλα μας στο θρανίο μας για τον ευκολότερο καθαρισμό της τάξης.
Αντίστοιχα φροντίζουμε για την καθαριότητα του προαυλίου, ρίχνοντας πάντα τα σκουπίδια μας στους κάδους και όχι κάτω.
Φροντίζουμε να διατηρούμε καθαρές τις τουαλέτες και αναφέρουμε στους εφημερεύοντες αν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα με αυτές.
Φροντίζουμε όλοι να τηρούμε βασικούς κανόνες υγιεινής, αφού συνυπάρχουμε με άλλους ανθρώπους σε κλειστούς χώρους.
Σεβόμαστε το κτίριο και τον υλικό εξοπλισμό και δεν προξενούμε φθορές. Αν διαπιστώσουμε κάποια φθορά ή δυσλειτουργία ενημερώνουμε το γραφείο.
Μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργά στη φροντίδα για τον καθαρισμό και εξωραϊσμό των χώρων του σχολείου παίρνοντας μέρος στην εθελοντική ομάδα που συστήνεται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.


Αποκατάσταση ζημιών


Όποιος προκαλέσει οποιαδήποτε υλική ζημία στο χώρο του σχολείου, είτε σε σχολική περιουσία ή σε αντικείμενα που ανήκουν σε συμμαθητή ή καθηγητή του, υποχρεούται να την αποκαταστήσει. Οι μαθητικές κοινότητες είναι υπεύθυνες για την αποκατάσταση ζημιών σε περιπτώσεις που δεν εντοπίζεται η ευθύνη προσωπικά.
Ιδιαίτερος σεβασμός απαιτείται στα υλικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται από όλους μας (εργαστήριο πληροφορικής, βιβλία βιβλιοθήκης,θρανία, πίνακες, χώροι υγιεινής). Κάθε ζημιά σ αυτά δυσκολεύει και τη δική μας ζωή.
Σεβασμός απαιτείται και προς τα βιβλία, τα οποία μας διανέμονται. Προσέχουμε και δεν καταστρέφουμε τα βιβλία μας.
Η παρουσία εξωσχολικών στον χώρο του σχολείου δεν επιτρέπεται. Εφ? όσον εντοπιστεί κάποιο άτομο που δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα, ενημερώνω τον εφημερεύοντα καθηγητή ή το γραφείο και δεν έρχομαι σε επικοινωνία μαζί του.
Αν μετακινούμαι προς και από το σχολείο με δικό μου μεταφορικό μέσον (μηχανάκι) το αφήνω έξω από την είσοδο του σχολείου και σε καμία περίπτωση δεν το μεταφέρω ή κινώ εντός του προαυλίου.
Είναι πολύ σημαντικό να συμπεριφερόμαστε στους συμμαθητές και καθηγητές μας με σεβασμό και ευγένεια και να μην λέμε ή κάνουμε κάτι που θα τους προσβάλει με οποιονδήποτε τρόπο. Έτσι διατηρούμε το καλό και αρμονικό κλίμα στις μεταξύ μας σχέσεις.

8. Εκδρομές - γιορτές


Οι εκδρομές και οι σχολικές γιορτές αποτελούν εκδηλώσεις του σχολείου. Έτσι πρέπει να συμμετέχουμε σ? αυτές και να τηρούμε κάποιους κανόνες. Δικαιούμαστε 5 σχολικούς περιπάτους+1 ημερήσια εκδρομή ετησίως.
Στην αρχή του χρόνου ο κηδεμόνας μας υποβάλει υπεύθυνη δήλωση ότι μας επιτρέπει να συμμετέχουμε σε εκδρομές για τις οποίες χρησιμοποιείται λεωφορείο. Αν δεν υπάρχει αυτή η συγκατάθεση δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε εκδρομή.
Για το χρόνο και τον τόπο της εκδρομής αποφασίζει ο σύλλογος των καθηγητών μετά από συνεννόηση με τις μαθητικές κοινότητες.
Εφ? όσον αποφασιστεί εκδρομή, συμμετέχουν όλοι οι μαθητές, εκτός από όσους λόγω ασθενείας αδυνατούν, και οι οποίοι επιστρέφουν στο σπίτι τους, αφού τους παραλάβει ο κηδεμόνας τους από το γραφείο.
Στις εκδρομές συμπεριφερόμαστε με σεβασμό στο χώρο και τους ανθρώπους, κινούμαστε στον χώρο που οριοθετείται σε συνεννόηση με τους καθηγητές που συνοδεύουν και δεν απομακρυνόμαστε από τον οριοθετημένο χώρο για κανένα λόγο. Ειδοποιούμε και ενημερώνουμε τους συνοδούς καθηγητές για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει. Δεν το λύνουμε μόνοι μας.
Στους περιπάτους, δεν επιτρέπεται να επισκεπτόμαστε το σπίτι μας ή σπίτια άλλων στη διάρκεια της εκδρομής, που είναι μια συλλογική δραστηριότητα του σχολείου και όχι μια μέρα αργίας.
Στις εκδρομές δεν καταναλώνουμε αλκοόλ, δεν καπνίζουμε και δεν νοικιάζουμε τροχοφόρα οχήματα ή πλεούμενα. Όποιος προκαλέσει οποιαδήποτε ζημία υποχρεούται να την αποκαταστήσει.


Πολυήμερες εκδρομές


Όλες οι πολυήμερες εκδρομές έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Σ? αυτές πρέπει να συμπεριφερόμαστε με υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα και να ακολουθούμε τι οδηγίες των συνοδών καθηγητών. Η όποια αντικανονική συμπεριφορά μας πρέπει να σκεφτόμαστε ότι εκθέτει εμάς τους ίδιους, την οικογένεια, το σχολείο και τον τόπο μας. Είναι λοιπόν ζήτημα αξιοπρέπειας να έχουμε άψογη συμπεριφορά όπου πηγαίνουμε.


9. Εξετάσεις


Στις εξετάσεις προσερχόμαστε εγκαίρως και δεν καθυστερούμε τη διαδικασία χωρίς λόγο. Διατυπώνουμε τις απορίες μας και τα ερωτήματά μας χωρίς να ενοχλούμε τους συμμαθητές μας που γράφουν και φροντίζουμε ώστε όλοι να γράφουν σε ήσυχο κλίμα. Δεν επιτρέπεται η συνεργασία και η αντιγραφή στις εξετάσεις. Εφ? όσον διαπιστωθεί από τους επιτηρητές αντιγραφή, καλείται ο καθηγητής του μαθήματος και το γραπτό μηδενίζεται.
Στις εξετάσεις πρέπει να είμαστε εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα (2 στυλό χρώματος μπλε ή μαύρου, γόμα, γεωμετρικά όργανα ,ρολόι ). Η χρήση διορθωτικού υγρού δεν επιτρέπεται
Δεν επιτρέπεται να έχουμε μαζί μας: κινητό τηλέφωνο, ακόμη και απενεργοποιημένο, τσάντες, σημειώσεις, κασετίνες.
Δεν επιτρέπεται,να γράφουμε πάνω στο θρανίο μας. Γράφουμε μόνο στις κόλλες που μας διανέμονται και τις παραδίδουμε μαζί με τις φωτοτυπίες των θεμάτων.


10. Σχολικοί Αγώνες


Στους σχολικούς αγώνες συμμετέχουν οι μαθητές που στελεχώνουν τις σχολικές ομάδες. Εφ? όσον οι αγώνες γίνονται στο σχολικό ωράριο και εφ? όσον το σχολείο δεν έχει αποφασίσει να τους παρακολουθήσουμε συλλογικά με τη μορφή εκδρομής, δεν επιτρέπεται να φεύγουμε από το σχολείο για να παρακολουθήσουμε σχολικούς αγώνες.
Σε περίπτωση που αποχωρήσουμε από το σχολείο για να παρακολουθήσουμε σχολικούς αγώνες, ειδοποιούνται οι γονείς μας και παίρνουμε απουσίες που ΔΕΝ δικαιολογούνται.

11. Επικοινωνία με τον σύλλογο


Ο σύλλογος καθηγητών είναι στη διάθεση όλων των μαθητών για να συζητήσουν οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί και και για οποιοδήποτε αίτημα έχει να κάνει με τη σχολική ζωή. Δεν φοβάμαι να μιλήσω με τους καθηγητές μου εμπιστευτικά για ό,τι με απασχολεί.
Ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με περιστατικά ενδοσχολικής βίας, η καλύτερη λύση για να λυθεί το πρόβλημα είναι να μιλήσει κανείς άμεσα γι αυτό. Στο σχολείο μας υπάρχουν επιμορφωμένοι πάνω σε θέματα σχολικού εκφοβισμού καθηγητές στους οποίους μπορώ να απευθύνομαι, αν αντιμετωπίζω ο ίδιος ή αν έχω αντιληφθεί ότι κάποιος συμμαθητής μου αντιμετωπίζει σχετικό πρόβλημα μέσα ή και έξω από το σχολείο.
Οι μαθητές είναι ελεύθεροι να διατυπώνουν αιτιολογημένα παράπονα για τη λειτουργία του σχολείου, τη συμπεριφορά μαθητών ή καθηγητών στο σύλλογο.
Οι μαθητές είναι σημαντικό να ενημερώνονται καθημερινά για δράσεις και εκδηλώσεις που αφορούν τη σχολική ζωή από τους πίνακες ανακοινώσεων που υπάρχουν στο ισόγειο του σχολείου.


12. Μαθητικές κοινότητες


Οι συνελεύσεις των μαθητικών κοινοτήτων είναι εξαιρετικά σημαντικές για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό συμμετέχουμε σε αυτές με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και δεν τις αντιμετωπίζουμε ως ευκαιρία για διάλειμμα ή παιχνίδι. Εξάλλου οι αποφάσεις τους μας αφορούν άμεσα και πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικές.
Τα 5μελή συμβούλια των τμημάτων και το 15μελές συμβούλιο  είναι αντιπροσωπευτικά των μαθητών συλλογικά όργανα. Συνεργάζονται με τον υπεύθυνο της τάξης και το σύλλογο των καθηγητών για κάθε θέμα που αφορά τη σχολική ζωή και ενθαρρύνονται να προτείνουν στο σύλλογο των καθηγητών και τον διευθυντή λύσεις και δράσεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία της τάξης ή του σχολείου.

13. Υπεύθυνοι τάξης

Συζητώ με τον υπεύθυνο της τάξης μας για οποιοδήποτε θέμα έχει να κάνει με τη λειτουργία της τάξης. Ο ίδιος είναι αρμόδιος για την καταγραφή των απουσιών μου, την παραλαβή των δικαιολογητικών και την ενημέρωση των κηδεμόνων μου όσον αφορά τη φοίτηση, την επίδοση και τη συμπεριφορά μου. Φροντίζω σε συνεννόηση μαζί του να δικαιολογώ εγκαίρως τις απουσίες μου.

14. Καθήκοντα απουσιολόγων


Οι απουσιολόγοι είναι υπεύθυνοι για δημόσια έγγραφα του σχολείου , γι αυτό και πρέπει να ασκούν τις υποχρεώσεις τους με προσοχή και επιμέλεια.
Οι απουσιολόγοι παραλαμβάνουν το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης κάθε πρωί πριν ανέβουν στην αίθουσα, το φυλάσσουν με προσοχή όλη τη διάρκεια του ωραρίου και το επιστρέφουν στο γραφείο του διευθυντή πριν αποχωρήσουν.
Συμπληρώνουν προσεκτικά τα στοιχεία (ημέρα, ημερομηνία κτλ) και καταγράφουν με επιμέλεια τις απουσίες. Φροντίζουν να διατηρούν το απουσιολόγιο καθαρό και σε καλή κατάσταση.

15. Καθήκοντα επιμελητών

Οι επιμελητές φροντίζουν: να ανοίγουν τα παράθυρα πριν από την έξοδο τους από την τάξη για το διάλειμμα, να υπάρχουν κιμωλίες, να μοιράζουν φωτοτυπίες την ώρα του μαθήματος και να μεταφέρουν έκτακτες ανακοινώσεις του καθηγητή στους υπόλοιπους μαθητές .Στο τέλος των μαθημάτων να κλείνουν τα παράθυρα της τάξης και του διαδρόμου πριν αποχωρήσουν.

16. Σχολική Βιβλιοθήκη

Στο σχολείο μας υπάρχει αίθουσα σχολικής βιβλιοθήκης. Επειδή δεν έχει οριστεί από την υπηρεσία υπεύθυνος σχολικής βιβλιοθήκης, η αίθουσα θα λειτουργεί κάποιες ώρες της εβδομάδας από καθηγητές του σχολείου που προσφέρονται εθελοντικά. Οι ημέρες και ώρες λειτουργίας θα ανακοινώνονται στον πίνακα ανακοινώσεων.
Στο χώρο αυτό οι μαθητές μπορούν να μελετούν\ και να κάνουν βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα για τις εργασίες τους, πάντοτε με επίβλεψη του καθηγητή. Μπορούν επίσης να δανείζονται βιβλία.
Στο χώρο της βιβλιοθήκης οφείλουμε να κάνουμε ησυχία και να χρησιμοποιούμε με προσοχή και σεβασμό τα βιβλία και τον υπόλοιπο εξοπλισμό. Σε περίπτωση που έχουμε δανειστεί κάποιο βιβλίο, το επιστρέφουμε χωρίς φθορές και εντός της προθεσμίας που έχει οριστεί.
Αν προξενήσουμε οποιαδήποτε απώλεια ή φθορά, είμαστε υποχρεωμένοι να την αποκαταστήσουμε.

17. Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων


Κάθε σχολική χρονιά εκπονούνται περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα με την ευθύνη των καθηγητών. Η συμμετοχή σε αυτά είναι εθελοντική,
Οι μαθητές συγκροτούν ομάδες που εργάζονται εκτός σχολικού ωραρίου σε προγραμματισμένες συναντήσεις ή και με εργασία στο σπίτι.
Τα προγράμματα αυτά επιτρέπουν στους συμμετέχοντες μαθητές να πραγματοποιούν 3ήμερες ή 4ήμερες εκπαιδευτικές εκδρομές με συνοδεία των υπεύθυνων καθηγητών.
Οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα ή που αν και έχουν δηλώσει συμμετοχή, δεν είναι συνεπείς στις δραστηριότητες-εργασίες του προγράμματος, δεν μπορούν να πάρουν μέρος στις εκπαιδευτικές εκδρομές.
Τα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα κάθε σχολικού έτους καθώς και οι προθεσμίες δηλώσεων συμμετοχής σε αυτά θα ανακοινώνονται στον πίνακα ανακοινώσεων.


18. Ενημέρωση γονέων - κηδεμόνων


Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται σε όλες τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Το σχολείο ορίζει και ημέρες συνάντησης με τους γονείς-κηδεμόνες και ενημέρωσής τους για όλα τα θέματα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι καλό να ενημερώνονται συχνά για ζητήματα που αφορούν την επίδοση και την συμπεριφορά των μαθητών, αλλά και να ενημερώνουν τους καθηγητές για τυχόν προβλήματα υγείας και φαρμακευτική αγωγή και για όποια άλλη ανάγκη των μαθητών.

Ο κανονισμός αυτός συμπληρώνεται και τροποποιείται με συνεργασία των μαθητικών κοινοτήτων και του συλλόγου των καθηγητών.
Ο κανονισμός αυτός αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και στη σχολική ιστοσελίδα και κοινοποιείται στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.